ذهن ساختار خاصی برای ایده پردازی دارد که به راحتی میتواند تقویت شود. در این دوره شما با اصول اولیه ایده پردازی آشنا خواهید شد. راهکار های عملی ایده پردازی را آموزش میبینید و تمرین میکنید. با ایده ها و استارتاپ های جدید آشنا می شوید و از همه مهمتر با روش های اعتبار سنجی که یاد میگیرید به راحتی میتوانید ایده های خود و یا ایده های استارتاپی دیگر را اعتبار سنجی کنید و ریسک شکست را پایین بیاورید.
تمایز این دوره با دوره های مشابه:
- این دوره توسط کارآفرینان اینترنتی تدریس می شود و صرفا بر پایه تئوری نیست و درک واقعی از اکوسیستم استارتاپی ایران در پس این تدریس وجود دارد که خصوصا در قسمت ارزیابی ایده های استارتاپی بسیار کمک کننده خواهد بود.
- برای تسهیل در آموزش پکیج غیر حضوری این دوره مهیا شده است تا در زمان صرفه جویی شود و هزینه ها کاهش بیابد. از مزایای دوره غیر حضوری این است که میتوانید چندین بار دوره را ببینید و مرور کنید.
این دوره برای چه کسانی مناسب هست؟
- علاقه مندان به کسب درآمد اینترنتی
- شرایط سنی برای شرکت در دوره به هیچ عنوان ملاک نیست.
- آنهایی که ایده استارتاپی ندارند و نمی دانند از کجا شروع کنند.
- آنهایی که ایده استارتاپی دارند و نمی دانند آیا ارزش شروع کردن دارد یا خیر.
- آنهایی که به علت موقعیت شغی که دارند نیاز به تقویت خلاقیت و ایده پردازی برای حل مشکلات دارند.
- روش های عمومی ایده پردازی که در این دوره گفته می شود در حل تمامی مشکلات زندگی به ما کمک میکنند.
آیا تقویت خلاقیت برای ایده پردازی ممکن است؟
دکتر آرین اکبری بنیانگذار ژنتیک موفقیت در ایران در این مورد میگوید، در هر سطح از ژنتیک که باشید میتوانید با آموزش و تغییر محیط خلاقیت خودتان را تقویت کنید.
استارتاپ چیست؟
استارتاپ یک کسب و کاری است که نیازی را برطرف میکند و قسمتی از آن مبتنی بر فناوری است. هر کسب و کار که بر پایه فناوری است، لزوما استارتاپ نیست، ولی همه استارتاپها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده میکنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.
ایده استارتاپی چیست؟
ایده استارتاپی، ایده شروع یک کسب و کار اینترنتی است. استارت آپ ممکن است ایده ای کپی باشد یا نباشد. ممکن است ایده ای جدید و نو باشد. ممکن است قبلا کسی آن را راه اندازی کرده باشد یا نباشد. استارت آپ ممکن است کسب و کاری آینده نگر باشد که باعث تحول در بازار می شود. استارتاپ ممکن است کسب و کاری سنتی باشد که به صورت آنلاین خدماتی را ارائه می دهد.
چرا باید ایده استارتاپی خود را ارزیابی کنیم؟
ایده استارتاپی یعنی تعیین مسیر زندگی، اگر مسیر را اشتباه بروید، خسارت می بینید. البته شکست معنایی ندارد و همه شکستها را باید به نوعی تجربه دید، ولی باید از تجارب دیگران استفاده کرد. این دوره به شما نحوه ارزیابی ایده را آموزش میدهد و مبتنی بر دیتا تصمیم خواهید گرفت تا احتمال موفقیت را زیاد کنید.
سوالات متداول:
آیا میتوانم این دوره را به صورت تکی تهیه کنم؟
بله میتوانید این دوره را به صورت تکی تهیه کنید و پس از مشاهده دوره، دوره های بعدی را تهیه کنید.